17.9 C
Craiova
vineri, 20 septembrie, 2024

Interzis graşilor

În 2006, o declaraţie a directorului general al celebrului brand Abercrombie & Fitch scandaliza opinia publică. Potrivit lastampa.it,  Mike Jeffries declara la acea vreme: „În fiecare şcoală sunt băieţi şmecheri şi populari, precum şi copii mai puţin cool. Sinceri să fim, ne adresăm tinerilor populari“. Declaraţia sa a fost aspru criticată, însă asta nu l-a prea afectat pe managerul celebrei case de modă, preferată de vedete precum Clark Gable şi Greta Garbo, dar şi de politicieni precum Teddy Roosvelt, John F. Kennedy şi Dwight Eisenhower. Opt ani mai târziu, Mike Jeffries, de 68 de ani, a revenit în centrul polemicilor, după dezvăluirile lui Robin Lewis, coautor al cărţii „The New Rules of Retail“ („Noile reguli ale vânzării en-detail“). Într-un interviu dat publicităţii de site-ul economic „Business Insider“, acesta a declarat că managerul brandului pentru adolescenţi nu vrea ca magazinele sale să aibă printre clienţi tineri supraponderali, ci doar „persoane slabe şi frumoase“. Din acest motiv, în magazinele celebrului brand, cea mai mare mărime de haine în cazul femeilor este 44. Nu acelaşi lucru se aplică însă în cazul bărbaţilor. Mărimile lor ajung până la XXL, „probabil pentru a-i atrage pe jucătorii de fotbal şi pe sportivii plini de muşchi“, a glumit Lewis.
La o săptămână după apariţia articolului, discuţiile pe această temă au continuat. Pe internet, au apărut deja mii de mesaje de protest şi comentarii de nemulţumire împotriva unui brand considerat „superficial şi scump“. Reprezentanţii Abercrombie nu au făcut nici o declaraţie. De altfel, politica acestei companii este cunoscută de mult timp: vânzători model cu pieptul gol la intrarea în magazin pentru tradiţionala fotografie cu clienţii, campanii publicitare destul de îndrăzneţe, iar în magazine este o atmosferă aproape ca în discotecă, cu lumini difuze şi muzică pe fundal. Într-un interviu acordat în urmă cu ceva timp revistei Salon, Jeffries a fost destul de clar din acest punct de vedere: „Angajăm persoane cu un aspect fizic plăcut, pentru că atrag mereu alte persoane frumoase. Noi nu vindem oricui“. Această atitudine este considerată de mulţi ca fiind „discriminatorie“, însă nu a reprezentat deloc un motiv de îngrijorare pentru cel care este manager de peste 20 de ani al uneia dintre mărcile cele mai populare în rândul adolescenţilor. De altfel, brandul şi-a construit imaginea tocmai pe „sex appeal“ şi pe „a fi diferit de ceilalţi“, spre deosebire de concurenţi, care, pentru a-şi extinde afacerile, încercă să cucerească cât mai multe segmente de clienţi. Parafrazând cuvintele lui Jeffries, în momentul în care accepţi să te adresezi tinerilor sau vârstnicilor, mai slabi sau mai graşi, ai tendinţa să devii „monocolor“. Cu toate acestea, mărimile mari nu mai reprezintă o piaţă „de nişă“, ci, cel puţin în Statele Unite, ele reprezintă aproape două treimi din populaţie. În aceste condiţii, politica Abercrombie de a-i exclude pe clienţii supraponderali ar putea fi nu doar o reclamă negativă, ci şi o afacere proastă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS